№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | стаття | Генезис обмежень і спеціальних вимог, які встановлюються під час проходження публічної служби Запропоновано виокремлювати чотири періоди розвитку адміністративно-правових засад публічної служби та спеціальних вимог до діяльності публічних службовців. 1. Правове забезпечення публічної служби, коли українські землі входили до складу Литовсько-Польської держави – пов’язаний із виникненням і утвердженням двох основних обмежень, що застосовувалися до публічних службовців, які полягали в майновому та освітньому цензі. 2. Правове забезпечення публічної служби за часів Козаччини – характеризується становленням публічної служби як окремого самостійного інституту, особливо з 1918 р., коли було сформульовано низку вимог і обмежень щодо публічних службовців, а саме: вікові, осілості, громадянства, компетентності, кваліфікації. 3. Правове забезпечення публічної служби радянської моделі – передбачало застосування шаблонних вимог до публічних службовців (вік, вища освіта за фахом, досвід роботи, ділові та моральні якості), а також обмежень щодо сумісництва, які застосовувалися до окремих публічних службовців (наприклад прокурорів і суддів). Ключові слова: публічна служба, державна служба, обмеження, вимоги, антикорупційне законодавство, сумісництво, конфлікт інтересів.
It is proposed to single out four periods of development of the administrative and legal foundations of public service and special requirements for the activities of public servants. 1. The legal provision of public service when Ukrainian lands were part of the Lithuanian-Polish state is connected with the emergence and establishment of two main restrictions applied to public officials, which consisted of property and educational censure. 2. Legal provision of public service during the Kozachchyna period - characterized by the establishment of public service as a separate independent institution, especially since 1918, when a number of requirements and restrictions were formulated for public servants, namely: age, residency, citizenship, competence, qualifications. 3. Legal provision of the public service of the Soviet model - provided for the application of standard requirements for public servants (age, higher education by profession, work experience, business and moral qualities), as well as restrictions on coexistence, which were applied to individual public officials (for example, prosecutors and judges). Key words: public service, state service, restrictions, requirements, anti-corruption legislation, cooperation, conflict of interests. |
Салманова О.Ю. Генезис обмежень і спеціальних вимог, які встановлюються під час проходження публічної служби. Право і безпека.–2023.–№ 3 (90).–С. 58-67. |
2 | стаття |
У статті розглянуті актуальні аспекти адміністративно-правового регулювання кадрового забезпечення Державного бюро розслідувань. Зауважено, що розбудова новітньої системи правоохоронних органів, представником якої є ДБР, вбачається наслідком гострого запиту суспільства на викоренення корупції в системі органів публічного адміністрування. Визначено, що складний й узгоджений процес кадрового забезпечення правоохоронних органів держави цілком відбивається в практичній діяльності в передбачених чинним адміністративним законодавством способах, порядку, формах та процедурах. Встановлено, що на сьогодні в науковій юридичній літературі відзначається відсутність єдиного підходу до вживання вченими дефініцій «кадри», «персонал», «особовий склад». Підкреслено, що дефініція «кадри» в публічний службі вченими-адміністративістами розглядається в широкому та вузькому сенсі. З широкої позиції кадри трактуються як коло посадових осіб, основним завданням яких є розробка і реалізація рішень у сфері публічного адміністрування. З вузької позиції кадри – це винятково сукупність посадових осіб. Наголошено, що кадри публічної служби пропонується вважати елементом кадрів держави. Ключові слова: адміністративно-правове регулювання, Державне бюро розслідувань, кадрове забезпечення, персонал, особовий склад, правоохоронна функція, професіоналізм.
The article discusses relevant aspects administrative and legal regulation of personnel support of the State Bureau of Investigation. It is noted that the construction of the newest system of law enforcement bodies, represented by the SBI, is seen as a consequence of society's urgent demand for the eradication of corruption in the system of public administration bodies. It was determined that the process of law enforcement staffing is complex and coordinated of state bodies is fully reflected in the practical activity of the provisions of the current law administrative legislation methods, order, forms and procedures. established, that today in the scientific legal literature there is a lack of a single approach to the use of definitions of "personnel" by scientists, "personnel", "personnel". It is emphasized that the definition of "personnel" in the public service is considered by administrative scientists in broad and narrow sense. From a wide position cadres are interpreted as a circle of officials, whose main task is the development and implementation of solutions in the field of public administration. From a narrow position, the personnel is exceptional set of officials. It is emphasized that it is proposed to consider public service personnel an element of state personnel. Key words: administrative and legal regulation, State Bureau of Investigation, human resources, personnel, personnel, law enforcement function, professionalism. |
Салманова О.Ю. Удосконалення адміністративно-правового регулювання кадрового забезпечення Державного бюро розслідувань як важлива умова ефективної реалізації правоохоронної функції держави. Право. ua.-2023.-№ 4.-С. 57-62 |
3 | тези доповіді |
Сьогодні Україна переживає черговий період загострення збройної російської агресії проти України, проте органи державної влади мають продовжувати здійснювати свою законотворчу, правозастосовну діяльність та відправлення правосуддя і в таких умовах, адже у період дії воєнного стану не можуть бути припинені повноваження поліції, інших центральних органів виконавчої влади, судів, а їх повноваження не можуть бути обмежені. Тому сьогодні у Верховній Раді існує певна кількість законопроектів щодо внесення змін до адміністративного законодавства взагалі, та адміністративноделіктного, зокрема. Ключові слова: адміністративне право, воєнний стан
Today, Ukraine is experiencing another period of aggravation of armed Russian aggression against Ukraine, however, state authorities must continue to carry out their law-making, law-enforcement activities and administration of justice even in such conditions, because during the period of martial law, the powers of the police and other central executive authorities cannot be suspended , courts, and their powers cannot be limited. Therefore, today in the Verkhovna Rada there is a certain number of draft laws on amendments to administrative legislation in general, and administrative tort law, in particular. Key words: administrative law, martial law |
Салманова О.Ю. ПРОБЛЕМИ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНО-ДЕЛІКТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ. Стан та перспективи розвитку адміністративного права України: матеріали Х Міжнар. наук.-практ. інтернет конф. (м. Одеса, 20 жовтня 2023 р.). Одеса : ОДУВС, 2023. С. 241-245 |
4 | стаття |
Мета статті аналіз доступності правосуддя в системі адміністративного судочинства України, дослідивши його особливості в умовах воєнного стану та можливості його вдосконалення, завдяки імплементації європейських стандартів в українське законодавство. Використано такі методи дослідження: монографічний аналіз, аналіз і синтез, системний, узагальнення, прогнозування тощо. Встановлено, що принцип доступу до правосуддя проявляється у можливості особи отримати безперешкодний судовий захист та звернутись до суду. захист своїх прав. Наголошено, що реформування судочинства у вирішенні адміністративних спорів вимагає більш раннього впровадження цифрових технологій та технологій штучного інтелекту. Це сприятиме полегшенню навантаження на судову систему та суддів, прискоренню строків розгляду судових справ, скороченню витрат на їх зберігання та архівування, спрощенню подання заяв і доказів у суді тощо. Зроблено висновок про реалізацію європейських стандартів адміністративного процесу призведе до забезпечення належного рівня доступу до правосуддя в Україні та підвищення довіри суспільства до судової влади. Ключові слова: право на справедливий суд; доступ до правосуддя; адміністративна юстиція; інформаційні технології; міжнародні стандарти правосуддя.
The purpose of the article was to analyze the availability of justice within the Ukrainian administrative judicial system, examining its specific features in terms of martial law and the possibilities of its improvement, due to the implementation of European standards in Ukrainian legislation. The research methods used were: monographic analysis, analysis and synthesis, systemic, generalization, forecasting, etc. It has been found that the principle of access to justice is manifested in the ability of a person to receive unimpeded judicial protection and to apply for judicial protection of one’s rights. It has been emphasized that the reform of the judicial procedure in the resolution of administrative disputes requires the earlier introduction of digital technologies and Artificial Intelligence technologies. This will help to ease the burden on the court system and judges, speed up the time of hearing court cases, reduce the costs of their storage and archiving, simplify the presentation of statements and evidence in court, etc. It is concluded that the implementation of the European standards of the administrative process will lead to ensuring the appropriate degree of access to justice in Ukraine and increase public confidence in the judiciary. Key words: right to a fair trial; access to justice; administrative justice; information technologies; international standards of justice. |
Salmanova, O., Makarenko, N., Paskar, A., & Yatskovyna, V. (2023). Access to Justice within Administrative Proceedings of Ukraine: Modern Realities and European Experience: Acceso a la justicia dentro de los procedimientos administrativos de Ucrania: realidades modernas y experiencia europ |
5 | стаття | Law enforcement agencies in the system of subjects of human rights protection and defence Правоохоронні органи — окремий вид органів державної влади, основним завданням яких є охорона та захист прав і свобод громадян шляхом здійснення профілактичних, кримінально-процесуальних, адміністративно-юрисдикційних та оперативно-розшукових функцій. До переліку правоохоронних органів України входять: Служба безпеки України, Національна поліція України, Державне бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки України, Національне антикорупційне бюро; Державна прикордонна служба України, Військова служба правопорядку, Національна гвардія України, Державна кримінально-виконавча служба; Держлісагентство України, Держрибагентство тощо. Доведено недоцільність віднесення до правоохоронних органів державних органів, які виконують контрольно-наглядові чи обслуговуючі функції або виконують судові рішення чи провадять професійну діяльність. у сфері прав людини (адвокати, Уповноважений з прав людини та ін.). З метою уніфікації законодавчих та наукових підходів до визначення ознак та переліку правоохоронних органів, зроблено висновок про необхідність прийняття окремого Закону України «Про правоохоронні органи», а також внесення подальших змін до нормативних актів. акти, що регулюють правовий статус відповідних державних органів. Ключові слова: Права людини. Захист прав людини. Орган державної влади. Правоохоронний орган. Правоохоронний орган. Державний примус.
Law enforcement agencies are a separate type of public authorities whose main task is to protect and defend the rights and freedoms of citizens through the implementation of preventive, criminal procedural, administrative and jurisdictional, and operational and investigative functions. The list of law enforcement agencies of Ukraine includes: The Security Service of Ukraine, the National Police of Ukraine, the State Bureau of Investigation, the Bureau of Economic Security of Ukraine, the National Anti-Corruption Bureau; the State Border Guard Service of Ukraine, the Military Law Enforcement Service, the National Guard of Ukraine, the State Penitentiary Service; the State Forest Resources Agency of Ukraine, the State Fisheries Agency, etc. It is proved that it is inexpedient to include into law enforcement agencies the state bodies which have control and supervisory or service functions, or which enforce court decisions or carry out professional activities in the human rights sphere (lawyers, the Human Rights Ombudsman, etc.). In order to unify legislative and scientific approaches to determine the characteristics and list of law enforcement agencies, it is concluded that it is necessary to adopt a separate Law of Ukraine" On Law Enforcement Agencies", as well as to make further amendments to the normative acts regulating the legal status of the relevant state bodies. Key words: Human Rights. Human Rights Protection. Public Authority. Law Enforcement Agency. Law Enforcement Body. State Coercion. |
Oleksandr Muzychuk, Olena Salmanova, Anatolii Khromov, Vadym Seliukov (2023). Law enforcement agencies in the system of subjects of human rights protection and defence. Revista de Gestão e Secretariado. São Paulo, SP, Brasil v. 14, n.9, p. 15004-15019 |
6 | монографія колективна |
Монографію присвячено актуальним проблемам адміністративноправового регулювання діяльності Національної поліції України. Аналізуються проблеми адміністративно-правового регулювання структури та статусу Національної поліції України, служби в Національній поліції України, розробки та видання правових актів управління, застосування примусу та здійснення адміністративних процедур в діяльності Національної поліції України, а також контролю за її діяльністю. Для науковців, викладачів, ад’юнктів, аспірантів закладів вищої освіти юридичного профілю, всіх, хто цікавиться питаннями адміністративно-правового регулювання діяльності Національної поліції України. Ключові слова: Адміністративне право, Національна поліції України
The monograph is devoted to current problems of administrative and legal regulation of the National Police of Ukraine. The problems of administrative and legal regulation are analyzed structure and status of the National Police of Ukraine, services in National Police of Ukraine, development and issuance of legal acts management, application of coercion and implementation of administrative procedures in the activities of the National Police of Ukraine, as well as control according to her activities. For scientists, teachers, adjuncts, postgraduate students of higher education institutions education of a legal profile, everyone who is interested in the issues administrative and legal regulation of the activity of the National Police of Ukraine. Key words: Administrative law, National Police of Ukraine |
Гусаров С. М., Салманова О. Ю., Комзюк А. Т. та ін. Актуальні проблеми адміністративно-правового регулювання діяльності Національної поліції України : монографія / Гусаров С. М., Салманова О. Ю., Комзюк А. Т., Музичук О. М., Казанчук І. Д. / Міністерство внутрішніх справ України ; Харківський національний університет внутрішніх справ. – Харків : Факт, 2022. – 452 с. |
7 | стаття | Служба в органах Державного бюро розслідувань України як різновид публічної служби У статті висвітлено авторське бачення загальних положень теорії служби в органах Державного бюро розслідувань України як різновиду публічної служби. Проаналізовано застосування законів України «Про Державне бюро розслідувань» і «Про державну службу» щодо служби в органах Державного бюро розслідувань України. Визначено ознаки служби в органах Державного бюро розслідувань України. Встановлено, що нормативно-правові, організаційні, кадрові та інші засади служби в органах Державного бюро розслідувань України мають свою специфіку порівняно з публічною службою, хоча значною мірою охоплюються цим поняттям. Виділено схожі ознаки служби в органах Державного бюро розслідувань України та публічної служби. Визначено поняття служби в органах Державного бюро розслідувань України. Ключові слова: служба, публичная служба, правоохранительный орган, Государственное бюро расследований Украины.
Public service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine has been defined as the main mechanism of these bodies functioning, which is manifested in the multifaceted activities of the staff and employees of the Bureau. The application of the laws of Ukraine “On the State Bureau of Investigations” and “On the State Service” regarding service in the bodies of the State Bureau of Investigations of Ukraine has been analyzed. It has been concluded that the service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine is a derived concept from the civil service in Ukraine. A number of cases of using the Law of Ukraine “On State Service” rather than the specific Law of Ukraine “On the State Bureau of Investigation” have been given when it comes to service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine. The following signs of service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine have been identified: service focus on satisfying public interests; occupying a public position; the act of appointment to a position or the result of a competition is the basis for the emergence of legal relations (service); the professional basis of prevention, detection, termination, disclosure and investigation of criminal offenses. It has been established that regulatory, organizational, personnel and other principles of service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine have their own specifics compared to public service, although they are covered by this concept. Similar signs of service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine and the public service have been given. Service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine has been defined as a public, professional, politically impartial activity for the prevention, detection, termination, disclosure and investigation of criminal offenses within their competence, which is carried out by employees appointed to positions in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine. Key words: service, public service, law enforcement agency, State Bureau of Investigation of Ukraine. |
Салманова О.Ю., Діденко О.М. Служба в органах Державного бюро розслідувань України як різновид публічної служби. Право і безпека.–2022.–№ 2 (85).–С. 61-70 |
8 | посібник | Адміністративний процес: навчальний посібник У навчальному посібнику розкрито поняття адміністративного процесу, співвідношення понять «адміністративний процес», «адміністративна процедура» й «адміністративне судочинство», надано характеристику окремих адміністративних процедур (проваджень) із звернень громадян, із надання адміністративних послуг, у справах про адміністративні правопорушення тощо, а також загальних засад і порядку здійснення адміністративного судочинства. Для курсантів, студентів, слухачів, ад’юнктів, аспірантів закладів вищої освіти юридичного профілю та всіх, хто цікавиться питаннями правового регулювання, практичного здійснення і викладання адміністративного процесу. Ключові слова: Адміністративний процес: навчальний посібник
|
Адміністративний процес : навч. посіб. / О. Ю. Салманова, А. Т. Комзюк, С. М. Гусаров та ін. ; за заг. ред. О. Ю. Салманової, А. Т. Комзюка ; МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків : ХНУВС, 2022. – 412 с. ISBN 978-966-610-256-3 |
9 | тези доповіді |
Наголошено, щоб виконувати свої функціональні обов’язки на належному рівні, працівник поліції зобов’язаний мати досить високий рівень інформаційної компетентності. І одним з основних напрямків щодо виконання цього завдання є належна професійна підготовка у закладах вищої освіти системи МВС України, формування у кожного курсанта або слухача навиків ефективного впровадження можливостей інформаційних технологій в свою подальшу професійну діяльність. Ключові слова: інформаційні технології, підготовка кадрів Національної поліції
It is emphasized that in order to perform their functional duties at the proper level, a police officer must have a fairly high level of information competence. And one of the main directions for the fulfillment of this task is proper professional training in higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the formation of skills in each cadet or trainee to effectively implement the possibilities of information technologies in their further professional activities. Key words: information technologies, training of National Police personnel |
Салманова О.Ю. Проблемні питання впровадження інформаційних технологій в освітній процес ЗВО України, які здійснюють підготовку кадрів для Національної поліції. Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану: тези доп. учасників наук.-практ. конф.(м. Вінниця, 7 груд. 2022 р.).–Вінниця: ХНУВС, 2022.–С. 169-171 |
10 | стаття | Service in the State Bureau of Investigation of Ukraine bodies as a type of public service У статті висвітлено авторське бачення загальних положень теорії служби в органах Державного бюро розслідувань України як різновиду публічної служби. Проаналізовано застосування законів України «Про Державне бюро розслідувань» і«Про державну слу-жбу» щодо служби в органах Державного бюро розслідувань України. Визначено ознаки служби в органах Державного бюро розслідувань України. Встановлено, що нормативно-правові, організаційні, кадрові та інші засади служби в органах Державного бюро розслідувань України мають свою специфіку порівняно з публічною службою, хоча значною мірою охоплюються цим поняттям. Виділено схожі ознаки служби в органах Державного бюро розслідувань України та публічної служби. Визначено поняття служби в органах Державного бюро розслідувань України. Ключові слова: служба, публічна служба, правоохоронний орган, Державне бюро розслідувань України
Public service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine has been defined as the main mechanism of these bodies functioning, which is manifested in the multifaceted activities of the staff and employees of the Bureau. The application of the laws of Ukraine “On the State Bureau of Investigations” and “On the State Service” regarding service in the bodies of the State Bureau of Investigations of Ukraine has been analyzed. It has been concluded that the service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine is a derived concept from the civil service in Ukraine. A number of cases of using the Law of Ukraine “On State Service” rather than the specific Law of Ukraine “On the State Bureau of Investigation” have been given when it comes to service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine. The following signs of service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine have been identified: service focus on satisfying public interests; occupying a public position; the act of appointment to a position or the result of a competition is the basis for the emergence of legal relations (service); the professional basis of prevention, detection, termination, disclosure and investigation of criminal offenses. It has been established that regulatory, organizational, personnel and other principles of service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine have their own specifics compared to public service, although they are covered by this concept. Similar signs of service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine and the public service have been given. Service in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine has been defined as a public, professional, politically impartial activity for the prevention, detection, termination, disclosure and investigation of criminal offenses within their competence, which is carried out by employees appointed to positions in the bodies of the State Bureau of Investigation of Ukraine. Key words: service, public service, law enforcement agency, State Bureau of Investigation of Ukraine |
Didenko, O. M. and Salmanova, O. Y. (2022) “Service in the State Bureau of Investigation of Ukraine bodies as a type of public service”, Law and Safety, 85(2), pp. 61-70. doi: 10.32631/pb.2022.2.06. |
11 | монографія колективна | Адміністративно-юрисдикційні акти Національної поліції України як особливий вид правових актів Розділ монографії присвячено аналізу положень чинного законодавства щодо визначення та розмежування понять «адміністративноюрисдикційна діяльність», «адміністративний акт», «адміністративноюрисдикційний акт». Визначені сутність і зміст адміністративної юрисдикції Національної поліції України. Сформульовано авторське визначення компетенції та повноважень Національної поліції України щодо прийняття адміністративно-юрисдикційних актів. Надано авторське визначення адміністративно-юрисдикційного акта Національної поліції України. Ключові слова: адміністративно-юрисдикційні акти, Національна поліція україни, адміністративне право
The section of the monograph is devoted to the analysis of the provisions of the current legislation regarding the definition and delimitation of the concepts "administrative jurisdictional activity", "administrative act", "administrative jurisdictional act". The essence and content of the administrative are determined jurisdiction of the National Police of Ukraine. Formulated author's determination of competence and powers of the National Police of Ukraine regarding the adoption of administrative and jurisdictional acts. Provided author's definition of an administrative-jurisdictional act National Police of Ukraine. Key words: administrative and jurisdictional acts, National Police of Ukraine, administrative law |
Салманова О.Ю. Адміністративно-юрисдикційні акти Національної поліції України як особливий вид правових актів. Police activity in Ukraine and European countries: modern standards and unification options : Collective monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021. С. 342-367 |
12 | стаття |
Визначено сутність, підстави та порядок реалізації заходів адміністративної відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів, зокрема охарактеризовано зміст правил зупинки, стоянки і паркування цих засобів, порушення яких становить юридичну підставу відповідальності, тобто обʼєктивну сторону складу адміністративного проступку, ознаки субʼєкта, що підлягає відповідальності за ці порушення, адміністративні стягнення, що можуть накладатися за їх вчинення, види субʼєктів, уповноважених розглядати справи про ці порушення, а також особливості провадженння у таких справах. Зроблено висновок, що правове регулювання та практика застосування адміністративних стягнень за вчинення порушень правил зупинки, стоянки і паркування транспортних засобів потребують подальшого вдосконалення, насамперед з погляду забезпечення прав осіб, що притягаються до відповідальності. Ключові слова: транспортні засоби, правила зупинки, стоянки та паркування , порушення, адміністративна відповідальність.
The authors of the article have defined the essence, grounds and procedure for implementing administrative liability for violating the rules of stopping, parking, vehicle parking, in particular they characterize the content of the rules of stopping, parking, vehicle parking, violation of which is the legal basis of liability, i.e. the objective aspect of the subject liable for these violations, the administrative penalties that may be imposed for their commission, the types of entities authorized to consider cases of these violations, as well as the specifics of proceedings in such cases. It has been emphasized that driving cars and other vehicles is becoming more intenseevery year, which is primarily evidence of the success of technical progress. At the same time, the increase in the number of these funds creates a lot of problems for the organization and safety of road trafficking, as well as for the livelihoods of settlements. It is especially true in large cities, where traffic jams often paralyze the entire traffic. In addition, all of these facilities require storage and parking spaces, which are also chronically lacking. It has been concluded that administrative liability for violating the rules of stopping, parking, vehicle parking has many features that are applied to all its components – the grounds for which are violations of specific rules defined by many regulations, and the subject can be recognized not only the person who directly committed these violations, but also other persons who are named responsible by law; content, i.e. administrative penalties that can be applied without taking into account the general rules of their imposition; procedure for implementation, especially in cases of violating the rules of stopping, parking, vehicle parking recorded in the mode of photography (video). The analysis of these features shows that the legal regulation and practice of administrative penalties for violations of the rules of stopping, parking, vehicle parking need further improvement, primarily in terms of ensuring the rights of those prosecuted. Key words: vehicles, rules of stopping, parking, vehicle parking, violations, administrative liability. |
Салманова О.Ю., Комзюк А.Т. Адміністративна відповідальність за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2021. – № 3 (94). – С. 150-161 |
13 | монографія колективна |
У дослідженні з’ясовано сучасний стан формування та реалізації, а також тенденції розвитку державної політики щодо забезпечення реалізації правоохоронної функції країни у сфері оподаткування. Дослідження мало на меті продемонструвати, що будь-які законодавчі зміни у сфері оподаткування повинні бути спрямовані на забезпечення цілісності податкової системи та розвиток добровільного дотримання платниками податків чинних норм. Проаналізовано наукові підходи щодо особливостей формування та реалізації державної політики щодо правового забезпечення правоохоронної функції країни у сфері оподаткування щодо залучення до цієї діяльності інститутів громадянського суспільства та посилення ролі інформаційного забезпечення. та аналітичні форми і методи її реалізації. Автори статті визначили основні принципи реалізації юридичними особами правоохоронної функції країни у сфері оподаткування на основі концепції «належного урядування»: орієнтація на задоволення потреб платників податків, що відповідає суспільним інтересам громадянське суспільство і держава в цілому; стабільність і довгостроковість податкової політики; досягнення ефективності, дієвості, відкритості, прозорості в діяльності органів державної влади; компетентність та етичність поведінки своїх посадових осіб. Ключові слова: Державна політика, Податкова політика, Правоохоронна функція країни, Оподаткування, Правове забезпечення, Інститути громадянського суспільства, Принципи діяльності
The current state of the formation and implementation, as well as tendencies for the development of state policy on ensuring the implementation of the law enforcement function of the country in the taxation sphere have been clarified in this research. The research was aimed at demonstrating that any legislative amendments in the taxation sphere should focus on ensuring the integrity of the tax system and the development of voluntary compliance with the current norms by taxpayers. The authors have analyzed scientific approaches regarding the peculiarities of the formation and implementation of state policy on legal provision of the law enforcement function of the country in the taxation sphere in relation to the involvement of civil society institutions into this activity and strengthening the role of information and analytical forms and methods of its realization. The authors of the article have defined the basic principles of legal entities to implement the law enforcement function of the country in the taxation sphere based on the “good governance” concept: focusing on meeting the needs of taxpayers, which is in the public interest of civil society and the state in the whole; stability and long-term orientation of the tax policy; achieving efficiency, effectiveness, openness, transparency in the activities of state authorities; competence and ethical behavior of their officials. Key words: State Policy, Tax Policy, Law Enforcement Function of the Country, Taxation, Legal Provision, Civil Society Institutions, Principles of Activity |
Teremetskyi, Vladyslav; Hrechaniyuk, Serhiy; Nalyvaiko, Larysa; Terekhov, Vitaliy; Salmanova, Olena; и другие. Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, всп. Special Issue 1; London Том 24, (2021): 1-9. |
14 | стаття | Administrative Liability for Violating the Rules of Stopping, Parking, Vehicle Parking Визначено сутність, підстави та порядок реалізації заходів адміністративної відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів, зокрема охарактеризовано зміст правил зупинки, стоянки і паркування цих засобів, порушення яких становить юридичну підставу відповідальності, тобто обʼєктивну сторону складу адміністративного проступку, ознаки субʼєкта, що підлягає відповідальності за ці порушення, адміністративні стягнення, що можуть накладатися за їх вчинення, види субʼєктів, уповноважених розглядати справи про ці порушення, а також особливості провадженння у таких справах. Зроблено висновок, що правове регулювання та практика застосування адміністративних стягнень за вчинення порушень правил зупинки, стоянки і паркування транспортних засобів потребують подальшого вдосконалення, насамперед з погляду забезпечення прав осіб, що притягаються до відповідальності. Ключові слова: транспортні засоби, правила зупинки, стоянки та паркування , порушення, адміністративна відповідальність.
The authors of the article have defined the essence, grounds and procedure for implementing administrative liability for violating the rules of stopping, parking, vehicle parking, in particular they characterize the content of the rules of stopping, parking, vehicle parking, violation of which is the legal basis of liability, i.e. the objective aspect of the subject liable for these violations, the administrative penalties that may be imposed for their commission, the types of entities authorized to consider cases of these violations, as well as the specifics of proceedings in such cases. It has been emphasized that driving cars and other vehicles is becoming more intense every year, which is primarily evidence of the success of technical progress. At the same time, the increase in the number of these funds creates a lot of problems for the organization and safety of road trafficking, as well as for the livelihoods of settlements. It is especially true in large cities, where traffic jams often paralyze the entire traffic. In addition, all of these facilities require storage and parking spaces, which are also chronically lacking. Key words: vehicles, rules of stopping, parking, vehicle parking, violations, administrative liability. |
Salmanova, O. Y. and Komziuk, A. T. (2021) “Administrative Liability for Violating the Rules of Stopping, Parking, Vehicle Parking ”, Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs, 94(3), pp. 150-161. doi: 10.32631/v.2021.3.13. |
15 | тези доповіді | Щодо сутності адміністративно-юрисдикційної діяльності поліції Сформульовано поняття адміністративної юрисдикції, адміністративно-юрисдикційної діяльності Національної поліції України, визначено види адміністративно-юрисдикційних проваджень Ключові слова: адміністративна юрисдикція, Національна поліція України
Сформулировано понятие административной юрисдикции, административно-юрисдикционной деятельности Национальной полиции Украины, определены виды административно-юрисдикционных производств Ключевые слова: административная юрисдикция, Национальная полиция Украины |
Салманова О. Ю.Щодо сутності адміністративно-юрисдикційної діяльності поліції / О.Ю.Салманова// Матеріали Всеукраінської науково-практичної конференції “Сучасні проблеми адміністративного права і процесу (м. Харків, 30 червня 2017 р.) / Харків, 2017. 295 с. |
16 | тези доповіді |
Сформульовано поняття компетенції та повноважень Національної поліції України щодо прийняття адміністративно-юрисдикційних актів, визначено їх співвідношення Ключові слова: Компетенція, повноваження Національна поліція України, адміністративно-юрисдикційні акти
Сформулировано понятие компетенции и полномочий Национальной полиции Украины относительно принятия административно-юрисдикционных актов, определено их соотношение Ключевые слова: Компетенция, полномочия, Национальная полиция Украины, административно-юрисдикционный акт |
Салманова О.Ю. Про компетенцію та повноваженні Національної поліції України щодо прийняття адміністративно-юрисдикційних актів /О.Ю. Салманова // Матеріали науково-практичної конференції “До 100-річчя підготовки правоохоронців» (м. Харків, 24 листопада 2017 р.) .). - Харків, 2017. С. 247-249. |
17 | посібник |
Надано пропозиції щодо вирішення проблемних аспектів функціонування Національної поліції України та удосконалення нормативної бази її діяльності Ключові слова: Національна поліція України, діяльність, нормативна база
Даны предложения по решению проблемных аспектов функционирования Национальной полиции Украины и усовершенствование нормативной базы ее деятельности Ключевые слова: Национальная полиция Украины, деятельность, нормативная база |
Салманова О.Ю. Пропозиції Харківського національного університету внутрішніх справ щодо вирішення проблемних аспектів функціонування Національної поліції України та удосконалення нормативної бази її діяльності. - С.914-951. //Законодавче забезпечення правоохоронної діяльності : навчальний посібник (до 100-річчя підготовки охоронців правопорядку у Харкові) / за заг. ред. д-ра юрид. наук, доц. В.В. Сокуренка. – Х. : Стильна типографія, 2017. 1164 с. |
18 | посібник |
Надано пропозиції та зауваження щодо проекту Закону України «Про адміністративну процедуру», підготовленого Міністерством юстиції України. Ключові слова: адміністративні процедури, адміністративні послуги
|
Салманова О.Ю. Пропозиції Харківського національного університету внутрішніх справ до проекту Закону України «Про адміністративну процедуру», підготовленого Міністерством юстиції України. - С. 861-889. // Забезпечення правоохоронної діяльності : навчальний посібник (до 100-річчя підготовки охоронців правопорядку у Харкові) / за заг. ред. д-ра юрид. наук, доц. В.В. Соку- ренка. – Х. : Стильна типографія, 2017. 1164 с. |
19 | стаття | Актуальні питання нормотворчої діяльності національної поліції України Сформульовано поняття нормотворчої діяльності Національної поліції України, визначено її основні напрями Ключові слова: нормотворча діяльність, Національна поліція України
Сформулировано понятие нормотворческой деятельности Национальной полиции Украины, определены основные направления ее осуществления Ключевые слова: нормотворческая деятельность, Национальная полиция |
Салманова Е. Ю. Актуальні питання нормотворчої діяльності національної поліції України / Е. Ю. Салманова // Visegrad journal on human rights. 2016. № 1. P. 23–27. |
20 | стаття |
Визначено роль і значення нормативно-правових актів МВС України для правотворчої діяльності Національної поліції України Ключові слова: нормативні акти, МВС України, Національная поліція України
Определено роль и значение нормативно-правовых актов МВД Украины для правотворческой деятельности Национальной полиции Украины Ключевые слова: нормативно-правовые акты, МВС Украины, Национальная полиция Украины |
Салманова Е. Ю. Роль и значение нормативно-правовых актов МВД Украины для правотворческой деятельности Национальной полиции Украины / Е. Ю. Салманова // Legea si viаta (Закон и жизнь); Молдова. 2016. № 7/2. С. 120-122. |
21 | монографія одноосібна | Правові акти в управлінській діяльності Національної поліції України Монографію присвячено комплексному аналізу првових актів в управлінській діяльності Національної поліції України. У роботі визначаються сутність правових актів, методологічні засади їх видання, детально проаналізовано процедури їх піготовки і прийняття, проблеми забезпечення законності цих актів та окреслено шляхи удосконалення діяльності НПУ щодо розробки і прийняття правових актів. Ключові слова: правові акти, адміністративні акти, Національна поліція України, управлінська діяльність.
Монография посвящена комплексному анализу првовых актов в управленческой деятельности Национальной полиции Украины. В работе определяются сущность правовых актов, методологические основы их издание, подробно проанализированы процедуры их подготовки и принятия, проблемы обеспечения законности этих актов и намечены пути совершенствования деятельности НПУ по разработке и принятию правовых актов. Ключевые слова: правовые акты, административные акты, Национальная полиция Украины, управленческая деятельность |
Салманова О. Ю. Правові акти в управлінській діяльності Національної поліції України / О. Ю. Салманова: Монографія / за заг. ред. А.Т. Комзюка — Х. : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2016. 500 с. |
22 | стаття | Проблеми використання оціночних понять в адміністративно-деліктному законодавстві Досліджено теоретико-правові засади застосування оціночних понять в адміністративно-деліктному законодавстві. Розглянуто механізм використання оціночних понять та можливі шляхи удосконалення процесу захисту прав і свобод громадян від протиправних рішень посадових осіб органів державної влади. Визначено, що оціночні поняття в процесі застосування норм адміністративно-деліктного законодавства дозволяють здійснювати індивідуальне піднормативне регулювання суспільних відносин. Вони є об’єктивно необхідними, надають адміністративно-деліктному законодавству певний ступінь стабільності та регулятивної міцності, а у ряді випадків усувають протиріччя, що виникають в результаті нормативно-правового формалізму. Ключові слова: оціночні поняття, адміністративно-деліктне законодавство, компетенція, дискреційні повноваження, адміністративно-юрисдикційна практика, правовий припис, юридичний факт.
|
Салманова О. Ю. Проблеми використання оціночних понять в адміністративно-деліктному законодавстві / О. Ю. Салманова // Право і Безпека. - 2015. - № 3. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pib_2015_3_14 |
23 | стаття | Об’єднання громадян як складова системи забезпечення економічної безпеки держави Стаття присвячена дослідженню місця та ролі об’єднань громадян у загальній системі суб’єктів забезпечення економічної безпеки держави. Також розроблені ґрунтовні висновки та пропозиції, щодо розглядаємої теми статті Ключові слова: економічна безпека держави, суб’єкти забезпечення економічної безпеки, недержавні організації, об’єднання громадян, громадські об’єднання
|
Салманова О. Ю. Об’єднання громадян як складова системи забезпечення економічної безпеки держави / О. Ю. Салманова // Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія : Право. - 2015. - Вип. 2. - С. 172-179. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvamu_pr_2015_2_28 |
24 | стаття |
З метою визначення особливостей елементів складів адміністративних правопорушень в сфері правил рибальства та охорони рибних запасів в статті формулюється поняття складу адміністративного правопорушення у сфері правил рибальства та охорони рибних запасів. Характеризуються елементи складів адміністративних правопорушень в сфері правил рибальства та охорони рибних запасів. Ключові слова: правила рибальства та охорони рибних запасів, адміністративні правопорушення, склади адміністративних правопорушень в сфері рибальства та охорони рибних запасів
|
Салманова О. Ю. Особливості складів адміністративних правопорушень у сфері правил рибальства та охорони рибних запасів / О. Ю. Салманова // Митна справа. - 2014. - № 1(2.2). - С. 290-297. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ms_2014_1%282.2%29__52 |