У зв’язку з тим, що 1 вересня 2023 року Президент України представив для українських школярів, їхніх батьків і педагогів інноваційний, освітній, цифровий проєкт «Мрія», виникла необхідність проведення ребрендінгу вже наявного нашого проєкту.

Ребрендінг містить також перезапуск комунікації – виготовлення та розміщення нових ознайомчих і рекламних матеріалів з метою залучення більшої кількості небайдужих та активних громадян.

Крім того, плануємо спровокувати нову хвилю уваги до проєкту MRIYA, покращити комунікації із користувачами, залучити нових та активізувати вже наявних. Ухвалено рішення провести ребрендінг проєкту, що буде вміщувати як заміну візуальних елементів, так і комунікативної стратегії.

Чому БРАМА?

Брама – це ворота, які захищають нас від небезпеки та негативного впливу.

В історії людства Брама виконувала найважливіші соціальні функції, одна з яких – оборонна, як захищені в’їзди в міста, фортеці, замки, садиби, на мости і шляхи. У Середньовіччя Брама символізувала все місто як захищену спільноту, що відображено в міській геральдиці багатьох українських міст, таких як: Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Рівне, Херсон та інших.

ПРОБЛЕМА

Війна відбувається не лише за територіальну цілісність, а й за інформаційний простір. Російська інформаційна експансія посилилась із початком повномасштабного вторгнення. Тобто, росіяни намагаються досягти власних національних інтересів методом беззбройного проникнення в інформаційну сферу.

Несвідоме споживання інформації та недостатній рівень інформаційної грамотності стали передумовами спільної для всіх українців проблеми – засилля ворожої пропаганди та фейків. Дезінформація в мережі негативно впливає на свідомість людей та на хід війни загалом, тому користувачі мережі "Інтернет" мають завжди бути обачними та вміти розпізнавати фейки, пропаганду та дезінформацію.

Щоденно, гортаючи стрічку у своїх соціальних мережах і месенджерах ми натикаємось на інформацію, яка, на нашу думку, є неправдивою чи небезпечною. У свідомої людини виникає природне бажання прибрати таку інформацію із медіапростору або заблокувати її поширення.

УНІКАЛЬНІСТЬ

Ми перейшли від мрій до дій та вирішуємо проблему кількісно та якісно.

КІЛЬКІСНО зменшуємо медіаприсутність росіян. Ініціатив, які б вирішували проблему протистояння пропаганді, немає. У 2022 році існували подібні проєкти в Telegram та Facebook, але, на жаль, припинили свою діяльність. Наша унікальність – це наявність бази ворожих ресурсів, можливість виявлення осередків пропаганди та їх блокування.

ЯКІСНО ми вчимо виявляти і не довіряти ворожому контенту.

Ми не займаємось ДДОС-атаками, або іншими діями які потребують спеціальних знань і навичок, або спеціалізованого програмного забезпечення. Наразі є подібні ініціативи, але ми вважаємо за потрібне підсилити їх. Освітня частина проєкту спрямована насамперед на задоволення потреб учасників нашої спільноти та утримання їхньої мотивації на систематичне виконання дій із блокування.

Для того, щоб бути частиною проєкту, користувачам достатньо мати мобільний телефон або комп’ютер, та трохи часу, який вони готові приділити для важливої справи.

За інформацією Департаменту кіберполіції Національної поліції України

«Брама»