№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді |
Усвідомлення тенденцій транформації парадигмальних підходів в системи вищої освіти України ставить нові вимоги до професійних компетентностей науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, здатність їх до особистісного самовдосконалення і професійного саморозвитку. Якість кадрового потенціалу органів системи МВС України безпосоредньо залежить від рівня розвитку відомчої системи освіти, що підтверждує необхідність спеціальної підготовки за соціокультурним, громадянським, психологічним і фаховим напрямами. Ключові слова: юридична освіта, юридичні знання, фахівець, вміння і навички, специфічні умови навчання
|
Кіріка Д. В. Складові професійного іміджу науково-педагогічного працівника закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Заклади вищої освіти зі специфічними умовами навчання : правовий статус та особливості функціонування : матеріали всеукр. наук.-пед. підвищ. кваліф. (м. Одеса, 1 травня-11 червня 2023 р.). Одеса : Видавничий дім "Гельветика", 2023. С. 37-41. |
2 | стаття | Методологічні аспекти регулювання адміністративних правовідносин Сфера державного управління охоплює всі основні напрями економічної, соціально-культурної, адміністративно-політичної діяльності, в якій задіяні тисячі різного роду виробничих і невиробничих, державних і недержавних установ. Через цю обставину вона створює величезний простір для адміністративно-правових відносин, основою яких є керована сфера державного і громадського життя. В умовах демократично організованого суспільства, ставши вторинною і підзаконною, адміністративна влада перетвориться на виконавчу, яка є більш високою мірою розвитку адміністрації. Виконавча влада – це адміністративна влада, перетворена в умовах правової держави. Щоб бути ефективною, публічна адміністрація повинна діяти доцільно, раціонально використовуючи свої повноваження і ресурси. І водночас вона повинна строго дотримуватися закону. Доцільність у рамках закону, законна доцільність – основний принцип адміністративної діяльності. Основне завдання державного управління – забезпечення впорядкованої і погодженої діяльності всіх частин виконавчої влади. У зв’язку з цим величезне громадське значення для життєзабезпечення і регулювання відносин, що складаються у сфері державного управління, належить такій базовій галузі публічного права, як адміністративне право. Виступаючи необхідним і важливим інструментом управління соціальними процесами у суспільстві, ця галузь права має відповідні межі правового регулювання – діяльність державної виконавчої влади. Актуальність такої теми полягає в тому, що адміністративні правовідносини є найбільш складним інститутом адміністративного права, особливо у сучасних умовах переходу системи державного управління до ринкових відносин. Тому для нас має принципове значення розуміння не лише суті адміністративного права загалом, а і розуміння засобів адміністративно-правового регулювання громадських відносин зокрема. Дослідження теми спрямоване на вивчення найбільш важливих питань, що стосуються юридичної суті і соціального значення адміністративно-правових відносин. Характеристика структурних елементів, підстав виникнення, зміни і припинення адміністративно-правових відносин дає можливість визначити їх практичне застосування. Ключові слова: самоврядування, управління, адміністративний центр, правовідносини, правове регулювання.
The sphere of public administration covers all major areas of economic, socio-cultural, administrative and political activities, which involves thousands of different kinds of industrial and non-industrial, state and non-state agencies. Due to this circumstance, it creates a huge space for administrative and legal relations, which are based on the managed sphere of state and public life. In a democratically organized society, becoming secondary and by-law, administrative power will become executive, which is a higher degree of administrative development. Executive power is administrative power transformed into a state governed by the rule of law. To be effective, public administration must act appropriately, using its powers and resources wisely. At the same time, she must strictly abide by the law. Expediency within the law, legal expediency – the basic principle of administrative activity. The main task of public administration is to ensure orderly and coordinated activities of all parts of the executive branch. In this regard, of great public importance for the livelihood and regulation of relations in the field of public administration, belongs to such a basic area of public law as administrative law. Acting as a necessary and important tool for managing social processes in society, this branch of law has the appropriate limits of legal regulation – the activities of state executive power. The relevance of this topic is that administrative relations are the most complex institution of administrative law, especially in modern conditions of transition of public administration to market relations. Therefore, it is of fundamental importance for us to understand not only the essence of administrative law in general, but also to understand the means of administrative and legal regulation of public relations in particular. The study of the topic is aimed at studying the most important issues related to the legal nature and social significance of administrative and legal relations. Characterization of structural elements, grounds for the emergence, change and termination of administrative and legal relations makes it possible to determine their practical application. Key words: self-government, management, administrative center, legal relations, legal regulation. |
Боднар А. М., Кіріка Д. В. Методологічні аспекти регулювання адміністративних правовідносин. Юридичний науковий електронний журнал. Запоріжжя: Запорізький національний університет. 2022. № 1. С. 175-177. |
3 | стаття | The development of international law and public institutions in the context of cybersecurity Ключові слова: Глобалізація, міжнародне право, кіберпростір, правові зобов'язання, правові принципи, кібератаки.
This study aims to substantiate the theoretical and applied principles of the current international law features' research and assessment of its impact on cyberspace. Regarding the study results we found that the EU countries are divided into three groups: highly developed, providing high rates of international law implementation to counter cyberthreats and ensure state stability; mid-developed countries with adequate capacity and capability to ensure high rates of international law implementation to counter cyberthreats and ensure state stability, but their institutional and legal mechanism is imperfect; developing countries and those completing the process of harmonizing national legislation with international law, which slows down countering cyberthreats and does not contribute to greater state stability. Key words: Globalization, International Law, Cyberspace, Legal Obligations, Law Principles, Cyber-Attacks |
Kirika, D., Demchyk, N., Skliar, N., Vdovichena, L., Gayevaya, O. (2022). The development of international law and public institutions in the context of cybersecurity. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Vol. 12, Issue 2, Special issue XXVIII. 139-143 |
4 | стаття | Методологічні проблеми регулювання адміністративних правовідносин Стаття присвячена поглибленому вивченню актуальних питань державного управління, форм і методів реалізації виконавчої влади в рамках адміністративно-правових відносин. Крайня неоднорідність предмета породжує відповідну неоднорідність методів, і ця неоднорідність проявляє себе як специфіка методу правового регулювання. Тому принципове значення має розуміння не тільки сутності адміністративного права взагалі, а розуміння засобів адміністративно-правового регулювання суспільних відносин. В юридичній теорії та практиці склалося стійке уявлення про владовідносини, у яких відсутня юридична рівність сторін. Твердження про односторонній вплив владних суб'єктів адміністративних правовідносин означає визнання за ними, по суті, необмеженої влади. Головним у дослідженні стало осмислення адміністративних правовідносин не з позиції імперативного методу, а з можливості прояву диспозитивного методу правового регулювання. У зв'язку з цим, у роботі розглянуто різні визначення та класифікації методів правового регулювання адміністративно-правових відносин зарубіжних і вітчизняних учених. Зроблено спроби виявити особливий специфічний адміністративно-правовий метод. Ключові слова: адміністративні правовідносини, методи правового регулювання, імперативний, диспозитивний, дозвіл, припис, заборона.
The article is devoted to an in-depth study of topical issues of public administration, forms and methods of implementing executive power in the framework of administrative and legal relations. The extreme heterogeneity of the subject gives rise to the corresponding heterogeneity of methods, and this heterogeneity manifests itself as a specificity of the method of legal regulation. Therefore, it is of fundamental importance not only to understand the essence of administrative law in general, but also to understand the means of administrative-legal regulation of social relations. In legal theory and practice, a stable idea of power relations has developed, in which there is no legal equality of the parties. The statement about the unilateral influence of the powerful subjects of administrative legal relations means the recognition of them, in fact, unlimited power. The main thing in the study was the comprehension of administrative legal relations not from the position of the imperative method, but from the possibility of manifesting the dispositive method of legal regulation. In this regard, the work considers different definitions and classifications of methods of legal regulation of administrative and legal relations of foreign and domestic scientists. Attempts have been made to discover a special specific administrative-legal method. Key words: administrative legal relations, methods of legal regulation, imperative, dispositive, permission, prescription, prohibition. |
Диана Кирика. Методологические проблемы регулирования административных правоотношений. Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației. Prospects and problems of research and education integration into the European area. CAHUL: USC, 2021. Volumul VIII, Partea 1. Pp.100-106. |
5 | стаття | Проблеми демократичної трансформації державної влади в Україні У статті проаналізовано динаміку нових підходів до розуміння розмежування державної влади та влади органів місцевого самоврядування. Прослідковується конституційне закріплення засад організації та функціонування системи центральних органів виконавчої влади з метою оптимізації та підвищення ефективності роботи, визначення моделі розподілу повноважень та відповідальності, зокрема в контексті децентралізації та реформи місцевого самоврядування. Громадяни України досить песимістично характеризують нинішню, великою мірою корумповану, політичну еліту та владні органи всіх рівнів. Сьогодні ресурси зміни існуючої моделі влади виявилися вичерпаними. Зокрема, чинна система влади неспроможна забезпечити незворотний характер процесу демократичних трансформацій, виявляє свою обмеженість у здатності запобігати конфліктам, які розбалансують політичну систему, тому оптимальним виходом із цієї ситуації видається курс на конституційну реформу, яка б чітко збалансувала роль і функції різних органів влади. Водночас, аналізуючи чинне законодавство України, стає очевидним, що органи місцевого самоврядування виконують низку повноважень, які притаманні органам державної влади. Це відбувається, по-перше, завдяки можливості останніх делегувати свої повноваження органам місцевого самоврядування, а по-друге, завдяки делегуванню державою частини своїх повноважень органам місцевого самоврядування. Саме виконуючи такі повноваження, органи місцевого самоврядування виступають як суб’єкти адміністративного права. Тому необхідно зазначити, що співвідношення державного та місцевого адміністрування як елементів публічного адміністрування в адміністративно-територіальних одиницях залежить від рівня адміністративно-територіальних одиниць: чим він вищий, тим менше місцевого самоврядування і більше публічного адміністрування, і навпаки. Ключові слова: самоврядування, управління, адміністративний центр, територіальна громада, Конституція України
This article analyzes the dynamics of new approaches to understanding the separation of state power and the power of local governments. The constitutional consolidation of the principles of organization and functioning of the system of central executive bodies is pursued in order to optimize and increase the efficiency of work, determine the model of division of powers and responsibilities, in particular in the context of decentralization and local government reform. Citizens of Ukraine are quite pessimistic about the current, largely corrupt, political elite and authorities at all levels. To date, the resources to change the existing model of government have been exhausted. In particular, the current system of government is unable to ensure the irreversible nature of the process of democratic transformation, shows its limitations in the ability to prevent conflicts that unbalance the political system. Therefore, the optimal way out of this situation is a course of constitutional reform, which would clearly balance the role and functions of different authorities. At the same time, analyzing the current legislation of Ukraine, it becomes obvious that local governments exercise a number of powers that are inherent in public authorities. This is due, firstly, to the ability of the latter to delegate their powers to local governments, and, secondly, to the state’s delegation of some of its powers to local governments. It is in exercising such powers that local governments act as subjects of administrative law. Therefore, it should be noted that the ratio of state and local administration as elements of public administration in administrative-territorial units depends on the level of administrative-territorial units: the higher it is, the less local government and more public administration, and vice versa. Key words: self-government, management, administrative center, territorial community, Constitution of Ukraine |
Кіріка Д. В., Боднар А. М. Проблеми демократичної трансформації державної влади в Україні. Юридичний науковий електронний журнал. Запоріжжя. 2021. № 2. С. 26-28 |
6 | стаття | Strategies for effective vocational training of high school students in electrical engineering Професійна підготовка в аграрно-технічній школі має забезпечуватися та організовуватися системно, раціонально та ефективно. Інтеграція української вищої школи в європейський освітній простір передбачає підготовку універсального фахівця, компетентного як у теоретичному вивченні, так і в практичному застосуванні сільського господарства та інженерії. Перші спроби вже зроблені: проєкти дуальної освіти заохочуються Міністерством освіти України. У статті розповідається про викладання фізики через впровадження професійно-орієнтованих елементів. Таким чином, мета цієї статті є : охарактеризувати наукові знання у взаємозв'язку теоретичної та практичної галузей навчання, визначити основні характеристики відповідно до стандартизованої навчальної програми, якими повинні володіти майбутні фахівці в галузі сільського господарства та інженерії; розробити стратегію інтеграції професійно-орієнтованого підходу до викладання академічних дисциплін на основі педагогічного експерименту. Ключові слова: Стратегія, професійна підготовка, галузь електротехніки, педагогічний експеримент
The vocational training in agricultural and technical High School should be provided and organized in a systematic, rational, effective ways. The integration of Ukrainian High School in European education considers the training of a universal specialist competent both in theoretical study and practical application of farming and engineering. The first attempts have already been done: dual education projects are encouraged by the Ministry of Education of Ukraine. The paper reports on teaching Physics through the implementation of profession based elements. Therefore, the aims of this paper are: to characterize the scientific knowledge in connecting theoretical and practical areas of study, to determine the basic characteristics according to standardized training programme future specialists in agriculture and engineering should have; to develop the strategies for integrating the profession-based approach to teaching academic disciplines on the basis of the pedagogical experiment. Key words: Strategy, professional training, electrical engineering, pedagogical experiment |
Zbaravska, L., Chaikovska, O., Bilyk, T., Budniak, L., Dobrovolska, E., Kirika, D. (2020). Strategies for effective vocational training of high school students in electrical engineering. 6th International Conference – Renewable Energy Sources (ICoRES 2019) (09 March 2020). Vol. 154. Pp. 1-8. |
7 | стаття | Основні принципи криміналізації злочину, передбаченого ст. 209 КК України Ключові слова: криміналізація, принципи криміналізації, легалізація (відмивання) доходів, одержаним злочинним шляхом.
The article is devoted to the question of criminalization of a socially dangerous activity as the legalization (laundering) of proceeds from crime. The basic approaches and the system of principles of the laundering of proceeds criminalization are regarded. Key words: criminalization, principles of criminalization, legalization (laundering) of proceeds of crime |
Кіріка Д. В. Основні принципи криміналізації злочину, передбаченого ст. 209 КК України. Правничий вісник університету "Крок". 2010. Вип. 5. Т. 1. С. 151-159 |