№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді | ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ЯКІ ЗАГИНУЛИ В АТО В статті висвітлюється досвід роботи групи психологів «Родинне коло Харківщини», яка на волонтерських засадах надає психологічну допомогу родинам загиблих у рамках Всеукраїнського проекту «Родинне коло», який реалізується за підтримкою громадських організацій «Українська Асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій» і «Харківський фонд психологічних досліджень», а також польського Фонду Human DOC. Відмічено, що, протягом трьохрічної роботи «Родинного Кола Харківщини» у дітей спостерігалась динаміка переходу від стану тривоги до заспокоєння, від відчуження до відкритості та взаємодії з іншими, від розгубленості до усвідомлення власної цінності та перспектив подальшого життя. Діти ставали більш жвавими, радісними і спокійними. Психологи відмічали редукцію психосоматичних симптомів, підвищення мотивації до зустрічей у дорослих та дітей. Батьки становились більш впевненими та підтримуючими. Результати роботи свідчать про її результативність, необхідність і перспективність продовження психологічного супроводу родин, та розповсюдження досвіду на інші регіони нашої країни. Ключові слова: психологічний супровід, діти загиблих військовослужбовців
|
Шахова О. Г. ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ЯКІ ЗАГИНУЛИ В АТО / Штриголь Д.В., Шахова О.Г., Муравська С.В. та інш. // Науково-практична конференція з міжнародною участю «Актуальні питання психіатричної і наркологічної допомоги в Україні та світі. Особистісно-орієнтована психотерапія», 20 жовтня 2017 року. – С. 27-28. |
2 | тези доповіді | TRAUMA RELEASING EXERCISES (TRE) – современная техника освобождения от стресса У статті розглядаються питання нейропсихологічних механізмів стресу і посттравматичного стресового розладу. Обговорюється один з генетично запрограмованих механізмів природного звільнення від стресу - нейрогенний тремор. Особлива увага приділяється розгляду методики TRE, яка спрямована на ініціацію тремору з метою звільнення від травматичного досвіду Ключові слова: стрес, посттравматичний стресовий розлад, нейрогенний тремор
Статья затрагивает вопросы нейропсихологических механизмов стресса и посттравматического стрессового расстройства. Рассматривается один из генетически запрограммированных механизмов естественного освобождения от стресса - нейрогенный тремор. Особое внимание уделяется рассмотрению методики TRE, направленной на инициацию тремора с целью освобождения от травматического опыта Ключевые слова: стресс, посттравматическое стрессовое расстройство, нейрогенный тремор |
Шахова Е. Г. TRAUMA RELEASING EXERCISES (TRE) – современная техника освобождения от стресса / Особистість, суспільство, закон: психологічні проблеми та шляхи їх розв’язання: зб. тез доп. міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті проф. С. П. Бочарової (30 берез. 2017 р. м. Харків, Україна) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка Нац.акад. пед. Наук Україна; Консультат. Місія Європейского Союзу в Україні. – Харків, 2017. – C. 73-74. |
3 | тези доповіді | Відмінності базових переконань у старших підлітків різної статі В роботі висвітлюються результати дослідження базових переконань у підлітків різної статі. Встановлені відмінності в світогляді хлопчиків та дівчаток вибірки даного дослідження: дівчатка-підлітки більше, ніж хлопчики вірять в прихильність навколишнього світу і доброту людей, контрольованість подій і їх підпорядкування законам справедливості, а також дівчатка більшою мірою, ніж хлопчики, відчувають цінність власного «Я». Зазначені особливості базових переконань дівчаток є підґрунтям для їх більшої за хлопчиків здібності витримувати і ефективно долати стресові ситуації та більші внутрішні ресурси для управління змінами та подолання труднощів, що в цілому визначає більшу життєстійкість дівчаток Ключові слова: життєстійкість, базові переконання, підліткі
|
Шахова О. Г. Відмінності базових переконань у старших підлітків різної статі / О. Г. Шахова // Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки фахівців в умовах сучасного освітнього простору: матеріали ІІ Науково-практичної конференції, 21-22 квітня 2016 р. – С. 114-116. |
4 | стаття |
У даній статті висвітлені результати дослідження найбільш актуальних проблем іноземних студентів, що ускладнюють їх соціально-психологічну адаптацію. Виявлені типові шляхи вирішення студентами власних проблем. Визначені й описані негативні соціальні явища, що є розповсюдженими в студентському середовищі. Вивчено рівень потреби іноземних студентів у психологічному супроводі й ступінь її усвідомленості, визначені найбільш важливі й цікаві для них форми та методи роботи при здійсненні психологічного супроводу. Ключові слова: адаптація, фактори дезадаптації, негативні явища, іноземні студенти, психологічний супровід, тренінг
В статье освещены результаты исследования наиболее актуальных проблем иностранных студентов, осложняющих их социально-психологическую адаптацию. Выявлены типичные пути разрешения студентами этих проблем. Определены негативные социальные явления, распространённые в студенческой среде. Изучен уровень потребности иностранных студентов в психологическом сопровождении и степень её осознанности, определены наиболее важные и интересные для них формы и методы работы при осуществлении психологического сопровождения Ключевые слова: адаптация, факторы дезадаптации, негативные явления, иностранные студенты, психологическое сопровождение, тренинг The article highlights results of the study of the most topical problems of international students, which complicate their social and psychological adaptation. Typical ways of solving these problems, by students are revealed. Negative social phenomena which are common among students are determined. The level of need among international students in psychological support and the degree of its awareness was studied, the most important and interesting forms and methods of work in carrying out psychological support for them are determined Key words: adaptation, maladjustment factors, negative phenomena, international students, psychological support, training |
Borysenko T.V., Shakhova O.G. Important components of international students adaptation for studying at higher educational institutions / T.V. Borysenko, O.G. Shakhova// Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: психологія. – 2016, выпуск 60. - С. 8-11. |
5 | стаття | Гендерні аспекти копінг-поведінки підлітків В статті висвітлюються результати дослідження гендерних аспектів копінг-поведінки підлітків-школярів у віці від 15 до 17 років. Виявивлено, що дівчата більш схильні долати негативні переживання за рахунок суб'єктивного зниження значущості проблеми, використання раціоналізації, відсторонення та знецінення. Дівчата мають більш високий, ніж у хлопчиків, самоконтроль та прийняття відповідальності у важких ситуаціях, демонструючи більш маскулінний стиль копінга, ніж хлопчики Ключові слова: гендер, копінг-поведінка, підлітки
|
Шахова О.Г. Гендерні аспекти копінг-поведінки підлітків / О. Г. Шахова // Zbornik prispevkov z medzinarodna vedecko-prakticka konferencia «Realita a perspektívy vývoja spoločnosti: sociálne, psychologické a politické aspekty» /28-29 oktobra 2016/ Sladkovičovo, Slovenska republika, Vysoka škola Danubius, 2016. - Р. 126-129. |